MHP-AKP Koalisyonu ve Kemal Derviş Yasaları

MHP Genel Başkanı Sayın Devlet Bahçeli, sosyal medya hesabında “...kemal derviş’in yardakçıları, devşirilmiş ucubeler türk milletini kandıramazlar” diyor. Sayın Bahçeli’nin Kemal Derviş’i ABD’den Türkiyenin ekonomisini düzeltsin diye getiren MHP-ANAP-DSP koalisyon hükümetinin Başbakan Yardımcısı olduğunu untmuş olması mazur görülebilir. Hatta Kemal Derviş’in telekom yasasına muhalefet eden bakanı sayın Öksüz’ün kellesini isteyen talebini  yerine getirdiklerini de unutabilir; zira “hafıza-yı beşer nisyan ile malüldür”.

Bizim asıl bu vesile ile üzerinde durmamız gereken konu MHP-AKP koalisyonunun derviş yasaları ile ilgilerinin ne olduğudur. Derviş yasalarından bir kaçını burada zikretmekte fayda var.

Şeker Yasası: Şeker rejimini yeniden düzenleyen yasayla, şeker pancarında taban fiyatı kaldırılırken, fiyatın fabrikalar tarafından serbestçe belirlenmesi hükmü getirildi.(asıl amaç başka)

Merkez Bankası Yasası: Yasaya göre Merkez Bankası, Hazine ile kamu kurum ve kuruluşlarına avans veremeyecek ve kredi açmayacak.Para basma yetkisi imtiyazlı olarak hazineden alınarak merkez bankasına verildi. Yani hükümetin para politikası yetkisi elinden alındı.

Tütün YasasıYasa ile TEKEL'in yeniden yapılandırılması, tütün ve alkollü içkiler piyasasına yeni düzenlemeler amaçlanıyor.(Asıl amaç başka. Sezer'in yasayı tütün ve tütün mamüllerinin dış alımının serbestleştirilmesinin yerli üreticilerin kaybına yol açacağı ve iç pazarın tamamen yabancı sigara tekellerine açılacağı gerekçesiyle veto etmesine rağmen değiştirilmeden aynen kabul edildi).

 

Elektrik Piyasası Kanunu: Bu Kanunun amacı; elektriğin yeterli, kaliteli, sürekli, düşük maliyetli ve çevreyle uyumlu bir şekilde tüketicilerin kullanımına sunulması için, rekabet ortamında özel hukuk hükümlerine göre faaliyet gösterebilecek, mali açıdan güçlü, istikrarlı ve şeffaf bir elektrik enerjisi piyasasının oluşturulması ve bu piyasada bağımsız bir düzenleme ve denetimin sağlanmasıdır. Asıl amacı bir anımız ile aşağıda açıklayacağım.

Ek Bütçe: Yasa 2001 mali yılı bütçe kanunu ile bağlı cetvellerinde değişiklik yapılmasını öngörüyor. Şubat krizi ile birlikte artan finansman ihtiyacını karşılamak üzere çıkarılan 30 katrilyon 640 trilyon liralık ek bütçede, kamu yatırımlarına ayrılan kaynak 280 trilyon lira (!!!!!) olarak belirlenirken, bu rakamın 130 trilyon lirasının (!!!!) otoyol yatırımlarına gitmesine karar verildi. Ve diğerleri...

 

Yasaların amaçları ile uygulamalar arsındaki derin uçurumu görmemek için insanın ne olması hususunu sizlere bırakıyorum. Şeker yasası ile çiftçimiz mağdur edilmiş. Şeker fabrikalarımız yok pahasına satılmıştır. Tütün yasası ile tütün üretimi yok denecek kadar azalmış ve piyasa tamamen yabancı tekellerin eline geçmiştir. Şimdi sormak lazım MHP-AKP koalisyonu şeker ve tütün yasalarını yürürlükten kaldımayı düşünür mü? Her gün şikayetçi oldukları merkez bankası yasasını değiştirmeyi ve tabir caizse “davul hükümetin omuzunda tokmak merkez bankasında” ucubesinden kurtulmayı düşünürler mi?

  Yeniden refah partisi olarak biliyoruz ki bu koalisyon sadece konuşur; icraat yapamaz. Tavsiyemiz şudur: ülkemizi ve insanımızı daha fazla zorluklara düçar etmeyiniz. Borçlardan dolayı yapamıyorsanız biz bu yükün altına girmeye hazırız. Milli görüş olmadan sıkıntılardan kurtulamayız. Neden mi? Elektrik piyasası yasasının,  üyesi olduğum komisyon görüşmeleri ile ilgili ibretlik anımı sizlerle paylaşıyoruz.

 

2001 yılı ocak ayı ,sağcı ANAP solcu DSP ve sözüm ona milliyetçi MHP koalisyon hükümeti iş başinda.  Hazineden sorumlu devlet bakani Kemal Dervişin 4628 sayili Elekrik Piyasasi Kanunu, Sanayi, Ticaret,Enerji Tabii Kaynaklar, Bilgi Ve Teknoloji Komisyonunda görüşülüyor. Komisyon başkani MHP Konya milletvekili Sayın Hasan Kaya. Kanun tasarısının geçici 4.cü ve 8.ci  kritik iki maddesi var. Kemal Bey (Derviş) yabanci misafirlerini kıramamış olacak, hükümeti sayın bakan yerine Hazine Müdürü temsil ediyor. Geçici 4.cü madde ile “kamuya ait elektrik enerjisi üretim ve dağıtım tesislerinden işletme hakları devri öngörülenlerden devir işlemlerini 30 haziran 2001 tarihine kadar tamamlayamayan şirketlerin mevcut sözleşmeleri hükümsüzdür” hükmü getiriliyor. Geçici 8 .ci madde ile yapımı devam eden enerji santrallerini 2002 yılı sonuna kadar tamamlamayanların kredileri için verilen hazine garantileri kaldırılıyor. Dağıtım şirketlerinin devirlerinin zamaninda tamamlanması için hazine onayı bekleniyor. Onay vermeyen hazinenin başında Kemal Bey oturuyor. Kendi kusurunu gerekçe yaparak sözleşmeleri kanunla iptale kalkışıyor. Her iki madde de sözleşmeleri hak sebebi sayan milli görüş prensiplerine aykırı olduğu için 30 Haziran tarihinin 31 Aralık olarak değiştirilmesini, varsa Hazine ile Dağıtım Şirketleri arasindaki ihtilafın giderilmesine çalışılması yönünde değişiklik önergesi verdik. Komisyon Başkanı önergeyi işleme aldı ve hükümetin görüşünü sordu. Hazine müdürünün, Egemenlik Kayıtsz Şartsız Milletindir ibaresi yazılı TBMM çatısı altında, “ İMF heyeti Sayın Bakanımızın yanında benden bu maddenin aynen geçip geçmediği hususunda haber bekliyor” sözü üzerine önerge reddedilince Cennet Mekan ERBAKAN Hocamizin “biz ve diğerleri” sözünün slogan değil bir gerçek olduğunu ve sağcı, solcu ve milliyetçi diye bahsedilen partilerin de farklarının olmadığını bir kere daha anlamış olduk. 

 

Suat Pamukçu
Yeniden Refah Partisi Genel Sekreteri

Yayın Tarihi: 10 Mayıs 2020 | Yayın Saati: 19:00:44